vrijdag 21 mei 2010

Doppio, ijs en espresso: helaas niet voor mij ;-(















Oooehwauweldeblafferdewafwoef: koffie niet, muntthee evenmin, maar ijs zou ik wel lusten! Tweebeners houden van afwisseling, willen het ene moment proeven van grootmoeders appeltaart-ijs en de andere keer friszure en toch romige grapefruitijs. Ja, en dan zijn er nog veel andere smaken. Maar dit alles is niet voor ons viervoeters bestemd. Er zit room en suiker in en dat is niet gezond voor mij. Mijn maag gaat protesteren als ik zoiets gegeten heb. Dat is wel eens gebeurd hoor, vond ik een gevallen ijsbolletje op de stoep. Mmmmwaauh, lekker koud. Jammer genoeg wil mijn buik niet wennen aan room en zoetigs. Tsja, juist dat koude van ijs is voor mij het allerlekkerdelekkerst. En zulk ijs heeft Doppio ook wel hoor, maar het is niet te koop. Het ligt in de ijskast: waterijsblokjes. De volgende keer dat ik weer meega naar Doppio, wil ik ook natuurlijk wederom een tijdje buiten liggen. Bij het zitbankje. Niet vanwege de belangstelling van buren en passanten die ook op straat zijn, wel omdat ik dan genietend op ijsblokjes kan bijten en zuigen. Is dat goed beste vriend Abdel?
Ik zal jou, lezer en lezeres, iets verklappen, iets wat ik niet onder mijn vacht wil houden. Met Henk ga ik niet alleen voor het lekkerste ijs voor tweebeners naar de Rotterdamse Zwaanshals, maar ook (en misschien zelfs wel een staartpuntje meer) voor de man die daar vaak verblijft, Abdel. Hij, die zoveel tweebeners blij maakt met hoorntjes en bekertjes ijs, koffies en verse niet te evenaren muntthee. En mij als, zoals tweebeners dat plachten te zeggen, de dot slagroom op het ijs: onze vriendschap.
Een knuffel Abdel! Kom je gauw weer eens naar Loosduinen, gaan we rennen op het strand.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een leuk verslag Divaa. Kom je daar op vaste tijden? Ga je dat eens vermelden? Dan probeer ik ook om langs te komen en een ijsje te eten. Enne,de Doppioman Abdel ziet er ook appetijtelijk uit hoor!
Groetjes,
iemand uit Rotterdam die jouw blog volgt

Diva zei

Dag Rotjeknorder, ken je mij? of durf je gewoon je naam niet te noemen omdat je vriend of vriendinnetje dan jaloers wordt?
Ik kom ongeregeld bij Doppio. Een volgende keer zal ik het proberen aan te kondigen, als je dat dan leest kan je ook komen. Maar voordat je mij gaat aaien eerst een ijsje eten hoor! Ja ja, Abdel is ook niet te versmaden. Maar hem mag je niet zomaar aanraken. Daar waak ik over! Kwispels, Diva

Anoniem zei

Dat klinkt allemaal goed zeg,ik zal ook eens een keertje met jullie mee gaan Diva,kennis maken met je vriend Abdel en kennis maken met een lekker ijsje,ik ben gek op ijs,ja,jij moet het dan met je mooie vriendschap met Abdel,Knuffeltinus.

Diva zei

@ Knuffeltinus:
Ja!!! dat gaan we deze zomer doen. Want zowel Abdel als het ijs, of moet ik zeggen: het ijs als Abdel (ach, wanneer zie ik hem weer en hoor hem al aaiend lieve woordjes tegen me zeggen?) zijn voor kennismaking een reisje naar Rotterdam waard!
Maandaggroetjes, Diva