zondag 10 januari 2010

Vanavond in rijdend hotelslaapkamertje naar huis


Vanmorgen nog één keer 'n lange wandeling maken. Ik hoop dat Mona en Sina buiten zijn om voor de bergtocht met me te spelen. Anders misschien bij terugkomst. Daarna gaan de Henken de grote tassen op wieltjes inpakken, met water en lawaaikruipding in de weer en daarna naar het stationnetje. We gaan niet direct naar huis. Eerst stappen we uit in Bern, bussen daar naar Spiegel waar een vriendin woont. Bijzondere vriendschap, een Henk heeft haar eerst eens een gebroken heup bezorgd (...) toen hij op Bernerstation uit de trein boven op haar viel. En nu zijn ze vrienden, grappig hé?
Na Bern treinen we naar Basel, maken een tochtje door het stadspark en lopen vervolgens een groot huis in waar ze gaan eten. Ik ook: er is een speciale tafel gereserveerd waarnaast ik rustig kan liggen eten, drinken en slapen. We zijn daar een klein beetje bekend. Ja, dan opnieuw wandelen, want ze willen graag dat ik een paar keer plas voordat we de nachttrein in gaan. Spannend, Zwitserland en Duitsland zal wel lukken om door te rijden. Maar eenmaal in Nederland, nou, ik ben benieuwd of we dan naar Den Haag worden gebracht door de service en communicatie-arme NS!

4 opmerkingen:

ahbouzidi zei

Diiiiiiva van me (zoals Karin je naam uitspreekt vind ik wel grappig haha)
Heel veel plezier straks nog met Filou, Missy en Chinchou! En doe hun tweevoeterige bazen de groetjes namens mij! En n hele fijne reis terug! Kus en knuf, Abdel.

Sappho zei

Woef Diva, wat een gezellige dag nog. En als je morgen wakker wordt in Den Haag zie je ook sneeuw leuk toch? Woefs Sappho. Goede reis!

Anoniem zei

Hoi Diva,zo weer terug van jullie mooie vakantie in Zwitserland,wat heb ik genoten van je mooie vakantie,zo leuk ook met de foto's er bij.Ik heb al van Henk gehoord dat je morgen met Storm naar het strand gaat,als vanouds,dat is ook weer gezellig,nou ik ben blij te horen dat jullie zonder al te veel oponthoud en goed thuis zijn gekomen.Een Hollandse sneeuwknuffel van Knuffeltinus.

Diva zei

@ Abdel:
Dankjewel trouwe vriend. Jij mag ook Diiiiiva zeggen hoor, dat is niet alleen voor Karima. Filou, Missy en Chinchou? De laatste dag waren het Mona en Sina, ook goed hé? Mede dankzij jouw goede wensen zijn we goed thuisgekomen. Knuff, Diiiiiva
@ Sappho:
Ja Sapp, ook hier gelukkig sneeuw. Vanmiddag geen hond te zien op het strand, beetje watjes zijn tweebeners wel hoor. Dank voor je reiswensen, zo lief van je, 't maakte dat ik blij weer thuiskwam. Staartstuifkwispels, Diva
@ Knuffeltinus:
Dank je, wat lief allemaal! En weet je, ik dacht dat Storm me in de vroege avond thuis op kwam zoeken, maar het was enkel zijn dollekkere geur: die droeg Bas bij zich. Hij stond voor de deur (en mocht tuurlijk ook naar binnen) omdat hij zijn huissleutel niet bij zich had. Jawel! Morgen Stormweer!!! Wat zúllen we weer dollen! Knuff, Diva