dinsdag 9 juni 2009

Fritz Frommel uit Pijnacker


Mijn naam is Fritz, ik ben een kater uit Pijnacker.
Eerst heette ik Frommeltje, vanwege mijn verfrommeld oortje. Zonder ‘tje’ is het nu mijn achternaam: Fritz Frommel dus.
Ik kom uit het dierenasiel Maastricht, woon nu alweer een tijdje in Pijnacker. Leuk buurtje met veel poezen en katers. Op zich ben ik heel sociaal, wil graag met iedereen spelen, behalve met mijn directe buurkatten. Zij vallen me regelmatig aan, dan kan ik niet aan ze ontkomen. Mijn geschreeuw gaat door merg en been, dat hoort mijn baasje Diana dan ook. Ze weet meteen dat het niet pluis is, met een groot waterpistool ‘ontzet’ ze me. Uilenkop en Vette, zo heten ze voor ons, peren ‘m bij het waterschieten al snel.
Gelukkig, want anders gaan ze tot bloedens toe door. Dankzij deze twee schelmen moest ik al eens naar betermaakdokter.
Misschien moet ik me enkel nog richten op honden (want zo noemen tweevoeters ze).
In de voortuin lig ik wel te wachten totdat er een hond langs komt. Dan spring ik hoepla uit de struiken, vlak voor hun voeten. Ik wil dan eigenlijk tralala met ze spelen, maar dat begrijpen ze niet altijd. Sommige viervoeters reageren dan wel een beetje raar. Er is nu al wel een viervoetertje dat met mij speelt. Voor zijn soort is ie tamelijk klein, maar grootte, kleinte, dikte en dunte maakt niets uit hoor. Voor mij en de meeste andere poezen- en katerbeesten geldt dit. Ja, wat dit betreft hebben we een streepje voor bij de tweebeners: die zeggen dit vaak maar handelen even zo vaak andersom. Zal dat soms liggen aan hun instinct?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben apentrots dat Fritz hierop staat! Afz. haar tweebenerbaasje

Floris (neefje) en Rudger (neefje) zei

Wat leuk dat Fritz op deze site staat.